«ندا» سمبلی که جمهوری اسلامی را بشدت به وحشت انداخته


جمهوری اسلامی با وجودیکه بدون کوچکترین ملاحظه ای به سر کوب حرکات اعتراضی جنبش سبز در داخل پرداخته است، در خارج به هیچوجه مایل نیست که چنین چهره ی قداری را از خود در معرض نمایش جهانیان بگذارد.

احمدی نژادی که در دانشگاههای دور و نزدیک جهان رژیم ایران را دمکرات ترین رژیم جهان معرفی می کرد، به هر حال مجبور است که به ظاهر هم که شده ملاحظه آبروی نداشته خود را بکند. او که ادعا می کرد هنگام عبور اتومبیل رئیس جمهور ایران از خیابانهای نیویورک صدای بچه هایی را شنیده است که از مادرشان سراغ «احمدی نژاد» را گرفته اند، اکنون هرگز حاضر نمی شود که بعد از این جریانات از او بعنوان «جبارسینگ فیلم شعله» نام برده شود.

اصلا یکی از دلایل اخراج خبرنگاران خارجی هم همین بوده است. اینکه آنها تصاویر سرکوب مردم را ثبت نکنند. و چنین صحنه های خشونت باری به دست غربی ها نیافتد. بدین ترتیب نظام متحمل فقط یک هزینه می شد (اخراج ) که آنرا هم با بهانه هایی از قبیل «به خاطر تامین جان خبرنگاران» ماست مالی می کرد. اما خبرنگاران غیر حرفه ای یعنی مردم آسودگی این خیال را از ایشان ستاندند.

جمهوری اسلامی به خوبی واقف است که «سمبل» یعنی چه؟ دفعه قبل وقتی مجله ی اکونومیست عکس پیراهن خونینی را که توسط احمد باطبی بالا رفته بود بعنوان سمبل کشتار دانشجویان در 18 تیر در جهان معرفی کرد، جمهوری اسلامی طعم تلخ این سمبل بودن را در جهان به خوبی چشید!همین سال گذشته بود که جایزه بهترین عکس «پوليتزر» به خبرنگار قدیمی «جهانگير رزمي» به خاطر عکس 28 سال پیش او از صحنه ی اعدام 9 کرد تعلق گرفت. بنابر این هیچ چیز تلخ کامتر از این نیست که اکنون چهره ی دیگری به نام «ندا» یعنی یک زن ایرانی آنهم به عنوان «سمبل مخالفت در ایران» در جهان امروز معرفی شود. این خواب آرام جمهوری اسلامی را به هم می زند.

هم از این رو است که تئوریسین های ریز و درشت شب و روز با دستپاچگی در تلاشند که این ننگ را به طریقی پاک کنند. در فیلم زیر که از تلویزیون جمهوری اسلامی گرفته شده خواهید دید که چگونه با پشتک و واروی هر دو هنرپیشه که در اینجا به عنوان مصاحبه گر و مصاحبه شونده نشسته اند، قتل زن جوان «ندا» را انکار کرده و آنرا به دیگران نسبت می دهد. این شیوه نخ نماتر از آنست که لازم به تفصیر من باشد. اما آنچه که جالب است اینکه بدانید انگار خود جمهوری اسلامی هم به این مطلب پی برده است که مردم تلویزیون صدا و سیما را نگاه نمی کنند. بنابر این با فرستادن چنین کلیپ هایی بر روی یوتیوب شانس دیدن و رساندن پیام خود را بالا می برد.





و اینجاست که سفیران جمهوری اسلامی با چنگ و دندان تلاش می کنند تا هجمه ی تبلیغاتی عظیم علیه رژیم ایران را متوقف کنند. ولی گویند چاه کن عاقبت خود در چاه افتد چنین است. سفیر ایران اینکار را به افراد سیا CIA نسبت می دهد. گوش دهید.


و این هم یکی از ده ها ویدئویی که نشان می دهد CIA چه کسی است. یعنی به حساب گفته ی خود آقایان کسانی که از بالای مسجد تیراندازی می کنند (یعنی بسیجیان) طرحهای CIA را اجرا می کنند.


بدین ترتیب آماده اعترافهای تلویزیونی ای باشید که در آن جوانان ایرانی از سیا پول گرفته اند و چه و چه!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!