کوتاه و مفید از شخصیت ها


  • در حالیکه حزب توده شاخه خارج مدتهایی است که با «بزرگ جلوه دادن» نقش احمدی نژاد در استقرار وضعیت بد فعلی، همگان را به شرکت در انتخابات دعوت می کند، «احمد علی عمویی» یکی از چهره های پر سابقه ی حزب توده با رای دادن مخالف است. عمویی می گوید: مبنای مخالفتم با رأی دادن بر دو اصل استوار است؛ یکی مبنای حقوقی که همین شیوه نظارت است که معتقدم اصلاً این حق شهروند به کلی زایل شده است... و یکی تجربه ای است که در هشت سال سر کار بودن آقایان اصلاح طلب ها و آقای خاتمی بود و معتقد هستم که باز هم همان مشکل وجود دارد.»

  • خانم سیمین بهبهانی بیان کرد: « هرچه کردم که خود را به انتخاب یکی از این چهار تن راضی کنم، نشد! این بانو اعلام کرد که ملت ما اجازه‌ی تشکیل حزب و گروه و جمعیت ندارد. کانون نویسندگان ایران چهل‌ساله شد و هنوز مجوز رسمی نگرفته‌است... یک جمع کوچک صلاحیت ها را تصویب میکند، آنگاه مردم مکلف می‌شوند که برای ایشان تبلیغ کنند!»

  • ابراهیم نبوی طنز نویسی که در زمان اصلاحات، بخت مند و طنز نویس بنامی شده ولی بعد از ختم اصلاحات درهای بخت یکی بعد از دیگری برویش بسته شدند، اینروزها روزهای بدی را می گذراند. او که ناکامی خود در خارج از کشور را از چشم احمدی نژاد و آنهایی می بیند که انتخابات را تحریم می کنند، بنا را بر آن نهاده که فقط برای انتخابات و با انتخابات بنویسد. بگونه ای که در انتخابات پیشین حتی تا نوچه گی رفسنجانی هم پیش رفت. او اینروز ها سخت فعال شده و همه جا را سبز کرده است. مفسرین بر این باورند که او این قول آقای موسوی را کاملا جدی گرفته است که پروانه تره بار و سبزی فروشی دو نبش را در کنار ساختمان مجلس به او واگذار کنند. این در حالیکه است که آقای فرشاد ابراهیمی نظر دیگری دارد. او با انتشار عکسی دوزار آبروی ابراهیم نبوی را هم برده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!