هفته ی کتاب و مشکل من!


از طرف مدرسه هفته ی آینده هفته ی کتاب اعلام شده است. بدین مناسبت برنامه ای تدارک دیده شده تا بتوان دقت و تمرکز دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی بیشتر کرد. تم اصلی این برنامه « تو ای جهان بزرگ ما!» ست که قرار است هر کدام از معلم ها به انتخاب در مورد کشوری صحبت کرده و سپس یک کتاب از یک نویسنده ی کشور مزبورمعرفی کرده یا بخوانند.
از من بعنوان معلم دو زبانه خواسته شده است که در مورد «ایران» صحبت کنم. اما باور کنید الان یک هفته است مرا تب این گرفته که چه بگویم. چه دارم که از ایران بگویم. اینروزها موضوع ایران در صدر اخبار جهان است. البته نه ترقی و پیشرفت ش. همه ی این اعدام ها و سرکوب های خیابانی را مردم دیده اند. شاگردها از ما می پرسند.
تصمیم گرفته ام که خلاصه ای از تاریخ معاصر ایران را برای بچه ها توسط برنامه ی Power pointبازگو کنم. با عکس هایی از ایران قدیم و ایران جدید. سپس به معرفی کتاب «ماهی سیاه کوچولو» اثر جاودانه ی صمد بهرنگی بپردازم.
همین پریروز یکی از بچه های کلاس در حیاط مدرسه مرا دید و گفت: «برای اینکه برنامه ی تو را ببینم ذوق می کنم.»
الان به شب رسیده ایم و من هنوز کاری نکرده ام.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!