دهنتان را به خاطر هائیتی شیرین کنید

جامعه نروژ نسبت به زلزله ی هائیتی که منجر به کشته شدن بیش از 150 هزار نفر شد، عکس العمل فعالی نشان داد و می دهد. این عکس العمل شامل کمک های مالی و انسانی می باشد. هفته ی پیش هنرمندان جهان نیز با اجرای برنامه های مختلف در تلویزیون MTV برای زلزله زدگان پول جمع کردند. هر کس سعی می کند که کاری انجام دهد. (ولی همانطور که گفتم جامعه ی ایرانی نسبت به این مسئله تقریبا بی تفاوت بوده است. در همین رابطه می توانید مطلب مرا بخوانید.)
این روزها راجع به هائیتی در مدارس بسیار گفته می شود. معلم ها از شرایط بسیار سخت زندگی در هائیتی و گرسنگی و آوره گی برای دانش آموزان حرف می زنند. پدر و مادرهای شاگردان به مدرسه پیشنهاد داده اند که صندوقی در این رابطه تاسیس کنند تا کمک های نقدی را جمع آوری کنند.
اما شاگردان مدارس خود نیز بیکار ننشسته اند. آنها هم به طرق های مختلف سعی می کنند تا کارهایی کنند که بتوانند برای زلزله زدگان پول جمع کنند. آنها در کلاس کارهای دستی درست کرده، و یا کک و خوردنی های دیگری می پزند و آن را در خیابانها و معابر شلوغ در معرض فروش می گذارند. یا اینکه بسیج می شوند و روزهای تعطیل در خانه ها را می زنند و بوسیله صندوق های سیاری که مخصوص اینکار است خانه به خانه رفته و به جمع آوری پول برای هائیتی می پردازند.
دیروز یک گروه کوچکی از این شاگردان را من در یکی از مراکز خرید محل دیدم. آنها کک و شیرینجات درست کرده و به فروش گذاشته بودند. آنها با صدای بلند داد می زدند که «دهنتان را به خاطر هائیتی شیرین کنید.»

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!