نروژ و تعطیلات زمستانی

یکی از امتیازات شغل معلمی وجود تعطیلات متناوب است. به همین خاطر هم بخواهی نخواهی بنده از امتیازات آن برخوردار می شوم. از امروز تعطیلات زمستانی در نروژ شروع شده است. یک هفته تعطیل. این فرصت خوبی است برای کسانی که علاقه به اسکی و ورزش های زمستانی دارند. از همین آخرهفته ی قبل بسیاری بار و بندیل خود را بسته به کلبه های زمستانی خود رفتند تا تعطیلات خود را در آنجا بگذرانند. یک زندگی کاملا نروژی.
اجازه دهید یکی از پایه های فرهنگی نروژ را برایتان شرح دهم. نروژی ها بسیار به تعطیلات اهمیت می دهند. یادم می آید چند سال پیش که بنده خود زیاد به این فرهنگ آشنا نبودم در یکی از تعطیلات به یکی از دوستان که در اداره ای مشغول بود زنگ زدم تا پرسشی کنم. او به من بدون رودربایستی گفت که: هم اکنون در تعطیلات است و حاضر نیست جواب سوال مرا بدهد. برای اینها ـ البته اکثر اینها ـ کار کار است و تعطیلات تعطیلات. هیچکدام کارهای بیرون را به خانه نمی برند.

اما من هنوز مثل آنها فکر نمی کنم. ترجیح دادم که در این هفته ی تعطیل به کارهای عقب مانده خود برسم. زیرا که در روزهای معمولی کمتر وقت می شود. یکی از این کارها درس های دانشگاهی است که مدتی است انبار شده است.
یکی دیگر از این کارهای عقب مانده ام تدوین کتاب جدیدم است. یا در واقع کتابهای جدیدم بگویم مناسب تر است. هم اکنون سه کتاب آماده ی چاپ کرده ام که باید روی آنها کار کنم. هر کدام بسیار وقت مرا به خود گرفته است. یکی از اینها تقریبا 8 ماه است که
در نوبت چاپ قرار گرفته است.
به موقع راجع به کتاب ها خواهم نوشت و اینکه نویسنده شدن و یا بودن در اینجا هم آنچنان آسان نیست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!