رسانه های نروژ آبروی رژیم ایران را بردند

رسانه های نروژ پوشش خبری بسیار خوبی به حرکات اعتراضی ایران داده است. در اخبار روزانه هر ساعت راجع به ایران خبرهایی را پخش می کنند. Tv2 امروز علاوه بر این با دو تن از صاحب نظران ایرانی مصاحبه کرده است. پرویز خزایی بعنوان نماینده اپوزیسیون و مازیار کشوری که خود عضو بلند پایه حزب رفاه نروژ می باشد از رسانه های جهان خواستند که توجه بیشتری به مبارزات مردم ایران داشته باشند. در این گفتگو همچنین خبرنگار اعزامی این کانال Gry Winther از ایران روی خط بود. او از اینکه به خبرنگاران خارجی دستور داده اند تا کشور را ترک کنند، بسیار عصبانی بود. او گفت:

ـ روی خط تلفن به وزیر اطلاعات و فرهنگ گفتم که وظیفه ی ما اطلاع رسانی است. او هم به من گفت که پس اگر کتک خوردید، یا دستگیر شدید پای خودتان مربوط است. به این قسمت از خبررسانی این خبرنگار توجه کنید:

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2775398.ece

این خانم خبرنگار که از سفارت نروژ در تهران دراین گفتگو شرکت می کرد ادامه داد: تنها جایی که بنظر می آید امن است همین سفارت نروژ است.

Nrk تلویزیون دولتی هم میز گردی با حضور چهار تحلیل گرسیاسی (نروژی) و دو فعال حقوق بشری ایرانی ـ نروژی(الهام بنایی و مقدم) تشکیل داده بود. همه سرکوب مردم را بشدت مورد انتقاد قرار دادند. خبرنگار اعزامی به ایران که از تهران به این گفتگو پیوسته بود گفت« این آقای احمدی نژاد همین چند وقت پیش ادعا می کرد که ایران دمکرات ترین کشور دنیاست. اما اکنون به خبرنگاران اجازه نمی دهد تا تظاهرات مردم علیه آنها را گزارش کنیم. و به خبرنگاران اعلام شده تا کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه نروژ سفیر ایران را برای بیان مراتب اعتراض خود فرا خواند. آقای یوناس گاهر Jonas Gahr سرکوب مردم ایران را محکوم کرد.

------------------

Bilde: Nrk

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!