چطور با یک کلیک دروغهای رژیم برملا میشود!


سالها بود که مسئولان امنیتی ایران با اتهام بستن به مخالفان از بلند گوی یک طرفه خود موفق شده بودند عده ای از مردم را به این باور برسانند که واقعا مخالفان در فکر نابودی مملکت هستند. سالها بود که رسانه های جمهوری اسلامی هر چه که دلشان می خواست بار مخالفان می کردند و با پروژه ی اعتراف گیری به مقاصد خود می رسیدند.
آن موقع این فکر آزارم می داد و از خود می پرسیدم که آیا روزی می رسد که از دست دروغهای شاخدار حاکمان دغل باز نجات یابیم. البته در جوامع آزاد وجود احزاب مخالف و مطبوعات آزاد این مهم را انجام می دهد. اما در کشورهایی مثل کشور ما که در آن مخالفان حق نفس کشیدن ندارند چطور باید چنین منظوری تامین می شد؟
شاید آنروز ها هرگز فکر نمی کردیم که بالاخره تکنولوژی انسان به حدی می رسد که کار احزاب را انجام دهد. و چقدر خوشوقتم که بگویم آنروز امروز است. امروز دیگر رژیم نمی تواند به همان سادگی دروغ بگوید. یا به همین سادگی کسی دروغ آن را باور نمی کند. رژیم ظرف سی سال احزاب مخالف را در داخل سرکوب کرد. اما به فکرش نرسید که تکنولوژی را دیگر نمی توان سرکوب کرد. این دیگر از دست او خارج است. شاید به همین خاطر است که «نفرت از غرب» و «غرب ستیزی» اینچنین جزئی از آیین حاکمان ما شده است. اکنون آنها دشمن خود را «کلیک» و کلیک ها می دانند. در واقع با یک «کلیک» شما می توانید به خیلی چیزهایی که حاکمان مایل نیستند شما بدانید، پی ببرید. با یک کلیک دروغهای شاخدار حاکمان وقت آشکار می شود. و چه دل انگیز است. اجازه دهید مثال عرض کنم:
«شبکه خبر صدا و سیمای ایران می گوید ۱۰ نفر در جریان درگیری های دیروز در تهران کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. این شبکه بنقل از احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت که این نیرو برای پراکنده کردن معترضان از سلاح گرم استفاده نمی کند بلکه کشته ها و زخمی ها به دلیل آن بوده که به گفته این شبکه "عوامل تروریست" از سلاح گرم و سرد استفاده کردند.» (رادیو فردا 31 خرداد)
بد نیست به این نکته هم از روزنامه کیهان بلندگوی رژیم توجه کنید:
«عناصر اغتشاشگر شنبه شب مسیر میدان انقلاب تا آزادی را به آشوب کشیدند و مقدسات ملت را مورد تعرض قرار دادند. در این بلوا که افراد مسلح نیز در ساماندهی و هدایت آن فعال بودند علاوه بر تخریب مراکز عمومی و اموال مردم، چندین مسجد مورد تعرض قرار گرفت و مسجد لولاگر در تقاطع خیابان آذربایجان- نواب به آتش کشیده شد. چند نمازگزار مومن در این حرکت آشوبگرانه به شهادت رسیدند. حضور عوامل تروریستی و استفاده آنها از مواد منفجره و سلاح گرم در این آشوب متأسفانه منجر به قتل ۱۰ نفر از هموطنان و مجروحیت بیش از ۱۰۰ شهروند شد.» (روزنامه کیهان)
دیروز با قرار گرفتن یک فیلم بر روی یوتیوپ همه ی این دروغها را آشکار کرد. در این فیلم نشان می دهد که 1ـ عده ای بسیجی از روی مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان مسلح هستند. یعنی سلاح گرم دارند . پس دو حال دارد یا این فرمانده از نیروهای تحت امر خود خبر ندارد ـ پس یک فرمانده ی خوبی نیست. یا دروغ می گوید. 2ـ این عده بنا به گفته ی کیهان چند نمازگزار مومن نیستند. و اگر رژیم ادعا دارد که اینها نمازگزار مومن هستند پس دو حال دارد یا منظور کیهان از نمازگزار عده ای تیرانداز به سوی مردم است یا هم که دروغ می گوید.
اکنون شما هم یک کلیک کنید تا ببینید که چطور این دستگاه پوشالی دروغ می گوید:
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/06/090627_og_lolagar_mosque_saeedeh.shtml
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به مطلبی از من در این رابطه توجه کنید:

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!