پس لرزه های مبارزات مردم به سفارت ایران در نروژ هم رسید

بالاخره شایعه «کناره گیری کنسول ایران در نروژ» به واقعیت پیوست. گر چه آقای حیدری کنسول ایران در نروژ خود نخواست که با مطبوعات مصاحبه کند. (و به نقل از آفتن پستن طی سه بار تماس با سفارت کسی حاضر نشد در این باره اظهار نظر کند) تلویزیون دولتی نروژ تحلیلی در این خصوص ارائه داده که جالب است. به نقل از تلویزیون نروژ آقای کنسول در اعتراض به دولت مطبوعش که به کشتار و سرکوب وحشیانه مردم بی دفاع دست زده است، استعفا داده است. و از دولت نروژ تقاضای کمک کرده است.
من نمی دانم که دولت نروژ چه کمکی می تواند به این دیپلمات مستعفی بکند. منظور از کمک چه می تواند باشد؟! در واقع این کنسول مستعفی است که می تواند کمک شایانی بکند. به هر حال بر کسی پوشیده نیست که سفارت های ایران چه نقشی را در کشورهای جهان بازی می کنند. صد در صد این آقای کنسول اطلاعات مهمی در این خصوص دارد. مسلما نقش بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی را هم که سالها در صف فعالین سیاسی نفوذ کرده و خبرچینی کرده اند نیز از پس پرده می تواند برون افتد.
این در حالی است که آقای ساکی یکی از فعالین سیاسی نروژ گفته است که جان ایشان ممکن است در خطر باشد. بنابر این کمک وی برای تامین جان خود و خانواده اش است.
بیشتر به نروژی بخوانید و ببینید:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3450545.ece
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6932825

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!