پر خواننده ترین وبلاگ نروژی از آن یک دختر 14 ساله

امروز مطلبی رو از رادیو شنیدم که بسیار تعجبم رو برانگیخت. مطلب این بود که:

یکی از پرخواننده ترین وبلاگ ها تو نروژ از آن یه دختر 14 ساله اس. به همین سادگی! عجیب نیست؟ یعنی دختری 14 ساله تو نروژ هر روز مطالبی رو تو وبلاگ خودش نگارش می کنه که بیشترین خواننده ها رو توی این مملکت به خود جلب کرده اس.

نام این دختر Emilie Nereg و این هم عکسی از او:


از اونجایی که بنده هم ناسلامتی وبلاگ نویس هستم، گفتم که کمی تجسس کرده تا ببینم که این خانم کوچولو چه چیزی رو نگارش می کنه که در روز 70000 خواننده داره. می تونید باور کنید؟ هفتاد هزار خواننده در روز!!! یعنی که این خانم از الان نیازی به کار کردن نداره. از تبلیغاتی که در وبلاگ ایشون قرار می گیرن اونقد درآمد کسب می کنه که بشینه تو خونه و پا رو پا بذاره و فقط بنویسه! خوش بحالش! واقعا بعضی ها چطور مادر زاد خوشبخت بدنیا می یان! من اندکی در داخل بلوگ ایشون چرخ زدم تا ببینم که واقعا ایشون چه می نویسه که هفتاد هزار شیفته و خواننده داره؟

شما هم می تونید یه سری به وبلاگ یا بلوگ این دختر خانم بزنید.

http://voe.blogg.no/

همونطور که ملاحظه می کنید ایشون چیزی نمی نویسه که ما فکر کنیم بدرد ما می خوره! مثلا عکسی از موقعی که تو ایستگاه قطار واستاده گرفته و نوشته که الان منتظر قطاره. یا مثلا امروز فلان لباس رو که از خاله ش هدیه گرفته به تن داره. و یا چه می دونم از این چیزا، که البته قرار هم نیست که برای ما جالب باشه. اما چطور مردم یا جوونها اینقدر شیفته این چیزهای «بدرد نخور» می شن و اون رو دنبال می کنن، جای سوالِ!

امروز رادیو مصاحبه ای با یه کارشناس ارتباطات داش و همین سوال رو از ایشون کرد. باور کنید خود «کارشناس» هم جوابی نداش. فقط گفت ما از نسلی هستیم که این دنیای مجازی برامون هنوز تعریف شده نیس. ایشون گفت ما اینها رو تجربه نکرده ایم و اینکه کسی تجربیات روزانه یا خاطرات هر روزه ی خودش رو درجایی جمع کرده و بادر اختیار دیگران گذاشتن چنین مورد توجه قرار گرفته چیزی س که سابقه نداره. و جوونا به روش خوشون امکانات ارتباطی رو به نفع خودشون به کار می گیرن.

خبر دیگه و جالب تر اینکه این دختر خانم 14 ساله قراره در یکی از دانشگاههای کشور تدریس کنه. «ارتباطات نوین». نگاه کنید چه دنیایی شده؟ این هم مصاحبه ایشون با تلویزیون نروژ.


من دارم به این فکر می کنم که آیا دخترهای 14 ساله ی ما در کشوری مثل ایران می تونند خواب چنین چیزی رو ببینند؟ آیا هرگز می تونند خودشون باشن؟ یا فکر کنند که خودشون باشن؟ و یا اینکه به این فکر کنن که نه 70 هزار، بلکه هفت نفر در روز خواننده داشته باشن؟

برای اونکه بیشتر راجع به این دختر خانم بدانید گزارش راجع به او و رو به نروژی ببینید.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/superblogger-emilie-vil-ha-mer-datafag-i-skolen-3111180.html


نظرات

  1. سلام
    امیدوارم حالت خوب باشه فقط می خواستم که بگم ایت جنین وبلاگی تو ایران تنها بازدید کننده اش خودشه چون فیلتره داداش به سرعت نور میاند فیلترش می کنند
    تمیدوارم زندگی به کامت باشه اینم وبلاگ مه تازه راهش انداختم
    www.pooox.blogspot.com

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!