ایجاد مدل یخی هنر با استفاده از هوای مجانی

در حالیکه ما پا روی پا انداخته خود را در کنج اتاق روبروی سریالهای بی سر و ته تلویزیونی پخش از وطن، زندانی می کنیم، و با شکایت از هوای سرد خود را قانع می کنیم، در اینجا از همین هوای سرد برای ایجاد هنر و شکوفایی استعداد بچه ها استفاده می کنند. چطور؟ اول این عکس ها را ببینید:  










چندی پیش یکی از همکارانمان در مدرسه، معلم «کاردستی و هنر» پروژه ای را به مدرسه معرفی کرد که جالب آمد. بر اساس این طرح قرار شد بچه ها با استفاده از کارتونهای مقوایی شیر، دستکش های پلاستیکی، بادکنک و غیره که معمولا در هر خانه ای یافت می شود، «هنرهای طبیعی یا یخی» ایجاد کنند. بدین ترتیب که با پر کردن آب یا محلول رنگی در داخل هر یک از این محصولات و قرار دادن آنها در هوای آزاد و در واقع در معرض هوای زیر صفر درجه و سپس با یخ زدنشان، مدل های یخی بسازند. این کار دوشنبه پیش انجام شد. و روز جمعه آخر هفته، نوبت به بهره برداری رسید. سه ساعت آخر مدرسه بچه ها تمام محصولاتی را که در آن آب یا محلول رنگی ریخته بودند را باز یافت کردند. و به این ترتیب دیوارهای یخی، برج های برفی، و یا چیزهای دیگری را ساختند که در عکس مشاهده می کنید.
یک آکتیویته ی بسیار عالی که توانست بچه ها را کاملا فعال سازد. 



البته ناگفته نماند که بنده هم همیشه از این گونه هنرها الهام می گیرم. از این رو وقتی آخر هفته را در خانه تشریف داشتم، ناگهان ایده ای به نظرم رسید. داد زدم: یافتم یافتم....  البته هنوز چیزی نیافته بودم. بعد از جستجوی فراوان در کمد، شکاف های آشپزخانه و یا تله موش های زیرزمین موفق شدم تا یک گردوی بسیار گرد و بزرگ پیدا کنم. بله گردو، سپس به بالای تپه ی محل رفته، و از آن بالا آن را به پایین غل دادم. آیا می دانید چه اتفاقی افتاد؟ البته که نمی توانید حدس بزنید... وقتی گردوی کوچولو به پایین تپه رسید دیگر یک گردو نبود بلکه گلوله ی یخی ی بزرگی شده بود... اگر این هنر نیست پس چیست؟... 
...یعنی قبلا می دانستید؟ 



پس بگذریم. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!