وبلاگ نویسی برای گربه ها و آقای ابراهیم نبوی!


راستش تصمیم گرفته ام از این به بعد کمتر به نقد کسی یا جریانی بپردازم. چرا که جز دلخوری و دشمنی چیز دیگری نصیب ما نمی شود. از طرفی هم می بینم که بعضی ها اصلا توی باغ نیستند. دوزاری شان کج است. خب با نقد و پند هم که دوزاری راست نمی شود!
مثلا یکی از اینها آقای ابراهیم نبوی همان طنز نویس مشهور است. ایشان واقعا آدم پرکاری است. از سال 76 تا کنون ظرف این ده سال پر فراز و نشیب «اصلاح طلبان »، ایشان واقعا پرکار بوده است. حتی موقعی که به خارج تشریف فرما شدند، تلاش ایشان برای نوشتن و «خلق کردن» واقعا بی مثال بوده است. بنده زمانی که فکر می کردم باید به نوشته های ایشان خندید، واقعا مطالب او را دنبال می کردم و حتی بعضا به نقد ایشان نیز اقدام کرده ام.
اما این همیشه پرتلاش بودن هم زیاد برای انسان خوب نیست. چرا که «دوزاری کج» فقط با تلاش راست نمی شود. یا لااقل در مورد ایشان که چنین بوده است. خود آقای ناصر زرافشان در مصاحبه با نبوی گفته بود که «این جا ـ یعنی خارج ـ یک جوری آدم بتدریج دچار توهم می‌شود.» شاید اصلا به خاطر پرتلاشی و پرکاری، نبوی وقت نکرده است که سرکی هم به بیرون از پنجره ی اتاقش بکشد و یا کمی هم سیری در دنیای دیجیتالی غیر اصلاح طلبان بکند. و هنوز در توهم دوران طلایی 76 خود گرفتار است.

اما این موضوع چه ربطی به موضوع مطلب ما دارد. چرا دارد! همانطور که گفتم قرار نیست که نهی از منکر کنم، فقط برای اطلاع آقای نبوی عرض می کنم که در اروپا حیوانات نیز می توانند وبلاگ داشته باشند. عکس بالا از سایتی است که به خوانندگان یاد می دهد چطور برای گربه ی خود وبلاگ بسازند. آنهم مجانی! سایت مزبور خوانندگان را تشویق می کند که: «خیلی آسان و راحت می توانید برای گربه های خود وبلاگ شخصی با آلبومهای متنوع بسازید!»
بنظر شما جالب نیست آقای نبوی؟ مطمئنم که از این موضوع بی اطلاع بودید. اما هیچوقت دیر نیست. واقعا اگر در خانه سگ و گربه ای دارید، در این کار غفلت نکنید. بنظرم نتیجه اش بهتر است از طنزهای شما! این کار می تواند شما را در رفع دلهره های قبل و پس از انتخابات نیز یاری دهد! و ثابت کند که شما هم به حقوق حیوانات احترام قائلید!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!