در مدارس نروژ هر ساله هفته ی آخر قبل از «تعطیلات پاییزی» دانش آموزان کلاس هفتم را به «اردوی ویژه» نزد «مدارس اجاره ای» می برند. این اردو یک هفته ی کاری یا 5 روز به طول می انجامد و دانش آموزانی که به این اردو می آیند،چیزهای جدید یاد گرفته و آن را بکار می برند. به عبارتی تئوری و پراتیک را با هم می آمیزند.



درر مدارس نروژ هر ساله هفته ی آخر قبل از «تعطیلات پاییزی» دانش آموزان کلاس هفتم را به «اردوی ویژه» نزد «مدارس اجاره ای» می برند. این اردو یک هفته ی کاری یا 5 روز به طول می انجامد و دانش آموزانی که به این اردو می آیند،چیزهای جدید یاد گرفته و آن را بکار می برند. به عبارتی تئوری و پراتیک را با هم می آمیزند.
امسال من له اتفاق دو تن از آموزگاران دیگر بچه های کلاس هفتمی مدرسه را در این اردو همراهی کردم. اتوبوس ها ما و دانش آموزان را از دم مدرسه گرفته و دو ساعتی را تا حوالی فرودگاه اسلو راندند.


حدود 68 نفر دانش آموز با ما به این مرکز اردو عازم شدند. نام آن Haraldvangen هارالدوانگر می باشد. این مرکز با برنامه ریزی و هماهنگی مدرسه کلبه هایی را در اختیار دانش آموزان می گذارد. و آنها را در گروههای 5 نفره تقسیم و در این کلبه ها که به آن Hytte می گویند. ساکن می کند. تصویر بعضی از این کلبه ها را در زیر می بینید.

من به اتفاق دو تن از آموزگارها مسئول چند تا از این گروهها هستیم. این دانش آموزان یاد می گیرند که خود مسئول کارهای خود باشند. کارهایی از قبیل زندگی جمعی، نظافت، نظم و ترتیب، برنامه ریزی، تقسیم کار و غیره.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!