هدیه یا رشوه فرقی نمی کند باید پس داده شود


بارها گفته ام که آدم از زندگی در چنین مملکتی احساس غرور می کند. نه اینکه همه چیز پرفکت و عالی ست، بلکه به این خاطر که همه چیز باید سر جایش باشد. و هستند ارگانها و مجموعه ای که مواظب این کارند. از جمله رسانه های آزاد.

و امروز رسانه ها دریافتند که انگار چیزی سر جایش نیست. و آن اینکه گویا چند هفته ی پیش وزیر امور خارجه نروژ که سفری به افغانستان داشته پنج تخته قالی ای را که به عنوان «هدیه» دریافت کرده، به کلبه ی شخصی خود انتقال داده است. الم شنگه ای بپا شد که بیا و ببین. آقای Jonas Gahr Større باید در مقابل دوربین حاضر شده و به سوالات خبرنگاران جواب می داد. چنین هم شد. علاوه بر او نخست وزیر نیز که رئیس دولت است باید جوابگو باشد. او اعلام کرد که این هدایا رشوه محسوب نمی شود بلکه رسم و رسوماتی است که از قبل باقی مانده است. او تاکید کرد که قانون مصوبه ی دولت از سال 2003 به هیئت وزرا اجازه می دهد که این هدایا را قبول کنند. با این وجود او اعتراف کرد که باید چنین قوانینی عوض شود. در نتیجه خواستار برگزاری یک جلسه ی فوری شده . و از همه ی اعضای دولت خواست تا تمام هدایایی را که در سفرهای خود از مقامات و دولت ها گرفته اند را پس بدهند.

امروز در فیس بوک وزیر امور خارجه چنین توضیحی از او دیده می شد:

در مورد هدایا: [...] من اکنون همه ی هدایا را به وزارت امور خارجه تحویل داده ام. معمولا همیشه امواجی از هدایا برای من و وزارت خارجه می رسد. تقریبا همه ی آنها در خود وزارت خارجه نگه داری می شود. من 5 تخته فرش های کوچکی را برای خودم به عنوان یادگاری نگه داشته ام. من حتی مالیات آنها را که حدود 4000 کرون بوده پرداخته و همه ی آنها در دفاتر دولتی ثبت شده است. اما اکنون آنها را نیز تحویل داده ام. اینطور بهتر است. آخر هفته ی خوبی داشته باشید.

Om gaver: Ryddig med likt regelverk for statsråder og tjenestemenn fra i dag. Jeg har nå levert til Ud jeg har mottatt. Det kommer en strøm av gaver til meg og Ud, nær alt lagres i Ud, jeg beholdt i tråd m regelverk fem små tepper som minne fra Afghanistan. Har skattet for dem, takst bekreftet i dag (ca 4.000 kr stk) o...g de er ført opp i register. Nå er altså alt levert til Ud. Best slik nå. God helg!

به قول مهران مدیری: ایـــــــــــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــــــه!

نظرات

  1. جالبه اینجا مقامات در عوض پاسخگو بودن فقط تکذیب میکنن بعد دوباره همون گفته تکذیب شده روباز تکذیب میکنن همینجور هی تکذیب میکنن تا کل ماجرا تکذیب بشه تازه فرشو پس که نمیدن هیچ کلا وجود فرش و مسافرت به اون کشور رو هم تکذیب میکنن و میگن که رو م...وکت زندگی میکنن مالیات رو مثل مهریه کی داده کی گرفته یام رفت بگم حتی وجود بافنده فرش رو هم تکذیب میکنن
    کلا مملکت مملکت تکذیبه
    "فبای الا ربکما تکذبان"

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!