چطور سکینه آشتیانی چهره ای جهانی شد!

عجیب موج حمایت از سکینه آشتیانی بالا گرفته است. شهردار رم پرده های او را در دروازه های شهر نصب کرده است. امروز اسقف اعظم هم به ایران اعتراض کرد که او را سنگسار نکنند. اتحادیه ی اروپا از ایران خواسته است که جلوی این حکم غیر انسانی را بگیرد. روزی درجای این کره ی خاکی نیست که به ایران و سنگسار اعتراض نکنند. (البته به جز کشورهای اسلامی). لطفا این فیلم را ببینید:

حتی فسیل های کمونیستی چون فیدل کاسترو که طی سی سال پشت سر رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایستاده اند نیز زبان به اعتراض گشوده اند. اکنون نام سکینه محمدی همچون ندا آقا سلطان عالم گیر شده است. او تنها کسی است که عکس روسری دار او را می توان در همه جا دید. نام این زن ترک زبان چنان پرآوازه شده که جبهه ای محکم از همه ی مدافعان حقوق بشر را در برابر ایران گشوده است. بنظر نمی آید که جمهوری اسلامی آنقدر بی عقل باشد که با سناریوهای صدمن یک غازش بخواهد زیر بار این ریسک برود که با آبروی نداشته اش معامله کند.

اما این اعتراض فقط به ایران نیست. به این حکم غیر انسانی است. به همه ی آنهایی که در لوای ایدئولوژی های بنیادگرانه حقوق زنان را ندیده گرفته و از این گونه احکام طرفداری یا در برابرش سکوت کرده اند نیز است. اصرار ایران بر اجرای چنین حکمی می تواند موقعیت همه ی مسلمانهای جهان را تخریب کند. و این خود می تواند موجب فاصله گرفتن بسیاری از مسلمانان از کشوری مثل ایران شود.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!