سفرنامه ی تابستانی یک توریست ایرانی السابق(7)

یک رفتار و هزار معنی

بعضا در سفرها رویدادهایی دور و برت رخ می دهد که احساسِ خوش در «زادگاه» نبودن را به تو دست می دهد.

دیشب به طور غیر منتظره ای برق هتل قطع شد. کولر ها از کار افتادند و مجبور شدیم در و پنجره های اتاق را باز کنیم. در نتیجه مورد هجوم پشه ها قرار گرفتیم. البته که نیش پشه ها عاملی بود که مرا به یاد زادگاهم انداخت.

اما امروز بعد از اینکه از کنار دریا به آپارتمان هتل برگشتیم، روی میز اتاق هدیه ی کوچکی شامل دو آبجو، یک چیپس، و مقداری میوه را کنار یک یادداشت یافتیم.



روی یادداشت که به سوئدی نوشته شده بود این جمله ها به چشم می خورد:

«متاسفیم که در طی یکی دو روز اخیر برق ساختمان هتل با مشکل روبرو بوده است. قرار است که یک سرویس کار برق امروز بر روی سیستم برق ساختمان کار کند. مدیر هتل امیدوار است که چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

در صورتی که موردی از این نوع پیش آمد حتما با من تماس بگیرید. امیدواریم همچنان تعطیلات تابستانی خوبی را در Agia Pelagia داشته باشید.

Emmie , Hotell Sirena

بهتر است دیگر بیشتر نگویم. این همان مزیتی است که از آن صحبت به میان آورده ام. مزیت «انسان» بودن و همانند «انسان» با تو رفتار شدن! انتظاری که خیلی از ماها آرزو داشتیم در زادگاهمان چنین باشد.


دنیای آب

در تابستان داشتن آب نعمتی است. ولی از آن مهمتر، نعمت داشتن عقل و چگونگی ی استفاده از آب است. از این رو در کشورهای غربی یکی از راههای پول در آوردن استفاده از همین فرمول ساده ی عقل است که گفتم. در اینجا با آب وسایل تفریح می سازند تا اسباب شادی و نشاط مردم را فراهم کنند. و مردم هم که نیاز به «نشاط» دارند، برای اینکار پول می پردازند. البته که چنین در آمدی نمی تواند در کشوری مثل ایران قابل تصور باشد. چرا که در کشور ما قرار نیست کسی شاد یا بانشاط باشد.

از این رو ما ایرانی السابق های توریست مثل بقیه ی مردم پول پرداختیم تا از این نعمتی که یک عمر در کشورمان از آن محروم بودیم استفاده کنیم. از این رو به جایی رفتیم که به آن می گویند سرزمین آب یاWater Word .

من حدود 4 سال پیش چنین پارکی را در نروژ تجربه کرده ام. منتها هوای نه چندان گرم این کشور لذتی را که در کرت در این هوای گرم به ما می دهد، نمی داد. این دنیا واقعا دیدن دارد. پس شما هم با من باشید و قدم به جای جای این سرزمین بگذارید.


سرسره های آبی که دنیایی از نشاط را در وجود جوانان می پراکند:

یکی از چیزهایی جالب دستبندهایی است که به هنگام ورود از دم پارک می گیریم. با این دستبندها سوار شدن بر کلیه وسایل بازی آبی مجانی و آزاد است. برای خرید احتیاج به حمل پول نیست. هنگام خرید بوسیله کامپیوتر از شماره ی سری این دستبندها اسکان می شود. هنگام خروج و هنگام تحویل این دستبندها کامپیوتر صورت حساب شما را می دهد.

قسمت بچه ها



در قسمت های مختلف پارک عکاسی ایستاده و از شما عکس برداری می کند. سپس این عکس های دیجیتالی را در فروشگاه عکس وارد کامپیوترها می کند. شما می توانید عکس های خود را بوسیله ی مونیتورهایی ملاحظه کرده و در صورت پسند آنها را سفارش دهید که چاپ کنند.


و انبوه جوانان که با تویوپ ها برای سوار شدن بر سرسره های آبی به قسمت فوقانی پارک رفته و خود را در داخل آب می اندازند.











نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!