گروه هنری آوانو AVAno و برنامه های نوروزی


صمد بهرنگی در اولدوز و عروسک سخنگو می گوید: «هر نوری هر چقدر هم ناچيز باشد، بالاخره روشنايي است». این جمله خیلی کمکم کرد تا در راهی که می روم استوار تر گام بردارم. بدین ترتیب خوشحالم که عنوان کنم گروه هنری تازه تاسیس «آوانو» با فرا رسیدن بهار و نوروز اولین گامهایش را برای حضور در عرصه های فرهنگ و هنر بر می دارد. ما این را به فال نیک می گیریم. در صددیم که گامهای بزرگتری برداریم. علیرغم مشکلات راه و فاصله، ظرف یک ماه و نیم گذشته توانستیم با سرعت بخشیدن به کارمان، خود را برای برنامه های نوروزی که از طرف ایرانیان مقیم اسلو و درامن انجام می گیرد، آماده کنیم. این آفیش ها را ببینید.


  
تمرینات گروه را هفته ای یکبار در یکی از کودکستان های اطراف شهرDrammen  انجام می دهیم. مکانی که در ابتدای همین ماه کاملا مناسب به نظر می رسید، ولی اکنون برایمان کوچک شده است. چون گروه ما هر روز بزرگتر و بزرگتر می شود. به طوری که امروز 16 نفر به عنوان اعضای گروه همکاری می کنند. از این تعداد 6 نفر از خانم ها به عنوان خوانندگان کر و 9 نفر هم به عنوان نوازنده کار می کنند. یک نفر به عنوان مدیر برنامه گروه فعالیت می کند. همه این دوستان داوطلبانه وقت خود را در اختیار گروه گذاشته و با علاقه و شور به تمرینات می پردازند. 
فراموش نکنیم که گروه هنری «آوانو» پروژه ای است که با کمک دنیای مجازی الکترونیک کلید خورد و با حمایت دوستان هنر دوست و با استعداد به اینجا رسیده است.  بعضی از تمرینات اولیه ما از شب نشینی های دوستانه شروع و به تمرینات در وب کم و اسکایپ ادامه یافت. به هر حال هر کاری در ابتدا مملو از اشتباهات و مشکلات است. نمی توان انتظار بیشتری از گروهی چنین جوان داشت. به قول یکی از دوستان که می گفت: «همینکه چهار تا ایرانی زیر یک سقف یک «آهنگ» می زنید، و «هم آهنگ» می زنید، هنره!»
اما من خوشحالم که به عنوان سرپرست گروه با گروهی چنین شاداب و پرانرژی کار می کنم.  به خاطر همین است که اعضای جدید به محث ورود به گروه تحت تاثیر صمیمیت و فضای دوستی در بین گروه قرار می گیرد. در واقع می توان گفت آوانو یکی از اولین گروه هنری و موسیقی در نروژ است که با اشتراک افراد علاقه مند و نه صرفا حرفه ای شکل گرفته است. و زیبایی کار در همین است.
آوانو اکنون از دوستان هنرمندی که ضرب، کیبرد، عود، تار، سه تار، گیتار، پیانو و سنتور می زنند، بهره مند شده است. و در ماه آوریل سسونگ دوم کار ما که آماده سازی 5 آهنگ دیگر است شروع می شود. امیدوارم بزودی ما گروهی کاملا آماده را به جامعه ی ایرانی مهاجر نروژ تقدیم کرده، بتوانیم در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم. 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در همین رابطه بخوانید:
دعوت به همکاری در گروه هنری 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!