پدری که 24 سال دخترش را در زیر زمین خانه زندانی ساخته بود

عصر امروز دوشنبه بیست و هشتم آوریل پلیس شهر Amestettenدر اتریش در طی یک کنفرانس مطبوعاتی پرده از ماجرای هولناکی برداشت که جهان را در حیرت فرو برد. خبر در عرض چند ساعت که در تلکس خبرگزاری ها قرار گرفت، مورد توجه بسیاری از رسانه های خبری قرار گرفت بطوری که خبرنگار تلویزیون شبکه ی 2 نروژ نیز بسرعت در محل خبر حاضر شد.

«الیزابت» زن 42 ساله، بعد از آنکه 24 سال بر خلاف میل خود در زیر زمین خانه ی پدری محبوس بود، دیروز آزاد شد. این واقعه در شهر آمستتن واقع در 130 کیلومتری وین اتفاق افتاد.
Josef Fritzl مرد 73 ساله، در سال 1984 در اداره پلیس مدعی شد که دختر 18 ساله اش Elisabeth Fritzl گم شده است.
اما بعد از گذشت 24 سال از آن روز معلوم شد که الیزابت (که اکنون صاحب 6 فرزند است) به همراه آنها به امر پدر در زیرزمین تنگ و کوچک زندگی می کرده اند.
سه تن از بچه ها رنگ آفتاب را تا دیروز ندیده بودند. پای هیچکدامشان بیرون از زیرزمین خانه را لمس نکرده بود. و نمی دانند که مدرسه و کلاس یعنی چه؟ درهای ورود و خروج به زیر زمین بوسیله سیستم الکترونیکی پیشرفته و کد گذاری های مخصوص که فقط «جوزف» آنرا می دانست باز و بسته می شد. جوزف دیوارهای زیرزمین را نیز با عایق های ضد صدا مجهز کرده بود تا احدی از وجود بچه ها خبردار نشود. 6 فرزند الیزابت باید مال پدر خود او باشند!
این ماجرای غم انگیز موقعی برملا شد که یکی از دختران الیزابت (19 ساله) در سه شنبه ی هفته پیش در اثر یک بیماری مزمن توسط جوزف به بیمارستان انتقال داده می شود. وضعیت بد جسمانی او که فاقد کارت شناسایی است موجب شک پزشکان بیمارستان می شود. آنها پلیس را در جریان موضوع قرار داده و پلیس بعد از دنبال کردن سرنخ را بدست می آورد. الیزابت در تشریح جزئیات این جنایت به پلیس می گوید که او که برای اولین بار در 11 سالگی مورد تجاوز پدر قرار گرفته بود، در پاییز 1984 موقعی که 18 سال سن داشت بوسیله پدر به زیرزمین اسرار آمیز خانه کشانده شده، در آنجا بدام می افتد. از آن به بعد همواره مورد آزار و تجاوز او قرار داشته است.
جوزف به همسر و دیگر بستگان چنین القا می کند که دختر 18 ساله اش برای پیوستن به یک گروه فرقه ای فرار کرده است. و به دنبال آن نامه ای را از الیزابت به پلیس می دهد که گویا در آن نامه دخترک خواهان آن شده بود تا از جستجوی او دست برداشته و او را به حال خود بگذارند تا زندگی عادی خود را داشته باشد. بدین ترتیب جوزف موفق می شود که همه حتی پلیس را بفریبد.
در طی این 24 سال دخترک مورد سوءاستفاده ی جنسی پدر بوده و حاصل آن 6 فرزند می شود.
همسایگان جوزف در مصاحبه خود با تلویزیون احتمال وقوع چنین جنایتی را در همسایگی خود نمی داده اند و باورشان نمی شود که جوزف که آدمی تقریبا خنده رو بوده است دست به چنین جنایتی زده باشد.
وضعیت جسمی و روحی فرزندان بسیار وخیم است و همگی تحت نظر پزشکان قرار گرفته اند.
عکس جوزف را می بینید که توسط پلیس به زندان منتقل می شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!