آیا ما اجازه داریم با بچه ها چنین کاری کنیم؟!

گل بود به سبزه هم آراسته شد:


منظورم این عکس هاست که به جهان مخابره می شود. خیلی بدبختی مان کم بود حالا باید جواب این ها را هم بدهیم! واقعا چه می توان گفت؟ خب منظورم این است که وقتی یک اروپایی از تو در مورد این خنجر و خون که از سر و روی بچه ها سرازیر است پرسش می کند چه داری که بگویی!

خب اینجا، بچه ها از حقوق مدنی پیشرفته ای برخوردارند. این قوانین از آنها محافظت می کند. در برابر خشونت، در برابر سوء استفاده های گوناگون. حتی پدر و مادر نیز نباید این حقوق را زیر پا بگذارند. نه تنها نباید بچه ها را در معرض خشونت گذاشت بلکه همچنین در اینجا بودجه های کلانی صرف می شود تا بچه ها را سرگرم کنند. مدرسه ها و کودکستان ها از موسیقی نشاط آور و رقص استفاده می کنند تا بچه ها را سر حال بیاورند. برای آنها فیلم ها و برنامه های سرگرم کننده تهیه می شود. باید بچه ها را خوشحال نگه داشت. بزرگترها اجازه ندارند با بچه ها بدرفتاری کنند. دیدن فیلم های خشن و بازیهای کامپیوتری آکشن و خونین برای بچه ها قدغن است. چنین کاری جرم تلقی می شود. اصلا بگذارید خیالتان را راحت کنم. اینجا کسانی که چهره محبوبی دارند بخاطر این است که از بچه ها دفاع می کنند. اوپراه وینفری Operah Winfrey یکی از موفق ترین چهره های برنامه ساز تلویزیون امریکا، همچنین هنرپیشه های معروفی چون آنجلیا جولیا و برات پیت با سرپرستی بچه های خیابانی و یتیم هر روز محبوب تر می شوند. منظورم این است که «بچه» در اینجا در مرکزیت قرار دارد . بچه آزاری ممنوع است.


اما این عکس ها گویای چه هست؟ حالا اروپایی ها به کنار، خود ما چه توضیحی داریم؟ اینها چگونه پدر و مادرهایی هستند که فرزندان خرد شالشان را چنین در معرض خشونت و خون قرار داده اند!
آیا عزادار بودن می تواند توجیه گر چنین عمل خشونت زایی باشد؟!

نظرات

  1. It is really sad ,children all over the world should raise in a peacefull situations.
    Sari be weblog man ham bezan
    Behdad

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!