تلویزیون بی بی سی دریچه ای دیگر!

هفته ی پیش تلویزیون بی بی سی شروع به کار کرد. باید بگویم خوب هم شروع کرد. خوب و حرفه ای! همانطوری که انتظار می رفت. با پرسنل های جوان و خوش اخلاقی که هر بیننده ای را جذب تلویزیون می کند. بدین ترتیب دریچه ای دیگر به روی مردم ایران باز شد تا بهتر به اخبار جهانی دسترسی داشته باشند. اخباری که بوسیله یکی از معروفترین و قوی ترین رسانه ی خبررسانی پخش می شود.
آنچه می توان در مورد تلویزیون بی بی سی با همین کارنامه چند روزه گفت اینکه دور از باور نیست اگر بگویم که این تلویزیون بزودی مخاطبان زیادی را به خود جلب خواهد کرد. مخصوصا با برنامه سازی ها و اجراهای مدرن که فرسخ ها با اجراهای طولانی و خسته کننده ی تلویزیون وطنی فاصله دارد. در واقع جهان مدرن چنان فاصله ها را پاک کرده که چاقوی تیز فیلتر و سانسور جمهوری را دیگر توان برندگی نیست.
بدون شک مجریان جوان تلویزیون بی بی سی براحتی می توانند گوی سبقت را از مجریان تلویزیون صدای امریکا که نسل میانی ما را نمایندگی می کنند نیز بگیرند.
من به سهم خود وجود چنین رسانه ای که بی شک سهم مهمی در دسترسی مردم ایران به اخبار و اطلاعات ایفا خواهد کرد را به فال نیک گرفته تولد تصویری آن را تبریک می گویم. امیدوارم روزی برسد که چنین رسانه های پیشرویی، اجرای برنامه به زبان های ائتنیک های ایرانی را نیز مد نظرداشته و در عملی شدن آن اقدام کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!