17 مه روز ملی نروژ

امروز 17 مه روز ملی نروژ است. 195 سال پیش در چنین روزی در سال 1814 «قانون اساسی» نروژ به تصویب رسید. نروژی ها این روز را روز قانون اساسی نامیده و آنرا با طنطنه و شکوه خاصی برگزار می کنند. اما امسال نروژی ها دلیل موجه تری داشتند تا روز ملی شان را هر چه با شکوه تر برگزار کنند. چرا که نماینده نروژ Alexander Rybakدر مسابقات آواز اروپا موفق شد مقام اول را از آن کشورش کند. هم اکنون کشور در حال تدارک برای استقبال از این جوان است که قرار است از مسابقات مسکون برگردد.
لازم به یاد آوری می دانم که در همین مسابقات گروه آواز آذربایجانی ( آرش و آیسل) با شگفت و تحسین فراوان موفق شدند مقام سوم این مسابقات را از آن خود بکنند. علاوه بر آذربایجانی ها و ترک ها بسیاری از ایرانیها و افغانیهایی مقیم اروپا به دلیل حضور آرش در گروه موسیقی آذربایجانی، به آن کشور رای دادند.

اکنون عکس های 17 مه از شهر درامن را به نمایش می گذارم. جهت اطلاع هم باید عرض کنم که دانش آموزان آخر سال مدرسه، در این ماه تقریبا اجازه دارند که دست به هر کاری بزنند. به آنها «روس» می گویند. «روس ها» که از پسران و دختران جوان تشکیل می شود با حضور خود در این روز و نمایش جوانی خود این روز ملی را جشن می گیرند. به عکس هایی از این گروه دانش آموزی نگاه کنید:






نظرات

  1. سلام
    عکسهای جالبی بود. اون جا هم مثل اینکه هوا گرم و مطبوع بوده است.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!