مثال دزدی که گیر افتاده ...



هنوز همه مشغول خبرهای انتخاباتی هستیم. ولی یه گزارشی از صدای امریکا توی این گزارش ها خیلی جالب به نظر رسید. بیژن فرهودی در این گزارشش از لندن و مصاحبه با افراد شرکت کننده در مراسم رای گیری، با خبرنگار با سابقه و اصلاح طلب سابق مسعود بهنود هم برخورد می کنه .... قیافه ی  بهنود تماشایی ست ... با اون عینک دودی ش ـ که منو یاد سردار نقدی می ندازه ـ انگار که  دزدی رفته و گیر افتاده باشه، به نظر نمی یاد که از دیدن فرهودی ـ گزارشگر ـ خوشحال شده باشه. به لحن حرف زدنش توجه کنید. انگار این همون بهنود معروف نیست که تو بی بی سی با صدای گرم و دوست داشتنی تحلیل می کنه.

البته گفته باشم که بحث من شرکت یا عدم شرکت آقای بهنود نیست. به هر حال حق شرکت یا عدم شرکت افراد امری ست سخصی. و کسی اجازه نداره دیگران رو به خاطر این، مورد استیضاح قرار بده. ولی اشکال من به مصاحبه ی ایشونه .... دقت کنید: 

فرهودی: چرا شرکت کنندگان انتخاب امسال تعدادشون کمتره؟
بهنود: (جواب با شکم سیری) چون انگیزه شون کمتر بوده.
فرهودی: چرا کمتره؟
بهنود: چون امسال مطابق میل شون نیست. برای اینکه 88 اتفاق افتاد. ... به خاطر اینکه یه عده کشته شدند. سر رای شون مشکل پیدا کردند (منظور تقلب و سرکوب و ...)
فرهودی: حالا فکر می کنید رئیس جمهور جدید بتونه وضعیت رو بهبود ببخشه؟
بهنود: نه ... نه ... (اون هم با تاکید) فکر نمی کنم.
فرهودی: به کی می خوای رای بدین؟
بهنود: ... نه هرگز ....




 باورم نمی شه که این جواب ها از دهان خبرنگار باسابقه ای چون بهنود در می یاد. من سالهاست که تحلیل های این آقا رو در مطبوعات دنبال می کنم. اما ... 
شاید شما هم این ویدئوی پایینی رو دیدین. بنظر من این بچه بهتر از بهنود به سوالات باباش جواب می ده: 



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!