آذربایجان اول شد

دیشب در پنجاه و ششمین دور رقابت های مسابقه ی آواز «یورو ـ ویژن» آذربایجان اول شد. این مسابقه که هر ساله بین کشورهای اروپایی برگزار و بیش از 120 میلیون تماشاگر آنرا از طریق تلویزیون دنبال می کردند، امسال در دوسلدورف آلمان برگزار شد. ائلدار قاسم اوف و نگار جمال دو خواننده ی جوان آذربایجانی بودند که این افتخار را نصیب کشورشان کردند.

بد نیست بدانید آذربایجان که از سال 2008 وارد این مسابقات مهم شده، عطش سیری ناپذیری برای برنده شدن داشته و یکی از رقیب های جدی این مسابقات بوده است. دو سال پیش آیسل خواننده جوان آذری همراه با آرش ـ خواننده مشهور ایرانی مقیم سوئد ـ با کسب مقام سوم در این مسابقات موجبات شادی ایرانیان را نیز فراهم آوردند. سال گذشته نیز که این مسابقه در اسلو برگزار شد، آذربایجان پنجم شد. و امسال آذربایجان توانست با امتیاز 221 ـ و با اختلاف قابل ملاحظه ای از کشور بعدی ایتالیا ـ بعد از راهیابی به فینال اول شود.

آنچه که جالب می آمد اینکه هنگام اعلام این پیروزی، خواننده زن این گروه آذری «نگار» با پرچم ترکیه در صحنه ظاهر که این موجب خوشحالی و غرور ترکها شد.

من به سهم خود به همه ی همزبانان آذری ام این پیروزی را تبریک می گویم. بدین ترتیب سال آینده باکو میزبان این مسابقات خواهد بود. این خود می تواند به موقعیت آذربایجان در دنیا کمک شایانی بکند.

آخرین صحنه ها را در اینجا از کانال تلویزیون آذربایجان ببینید:

تمام مسابقه را می توانید در اینجا ببینید:

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/737095/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!