پست های درسی ما در سایت زبان مادری فارسی


یکی از مهمترین کارهایی که می تواند در فرهنگ ایرانیان خارج نشین مرسوم شود، کتابخوانی خانواده ها برای بچه های خود به زبان مادری یا پدری است. مدارس در اینجا به بچه ها کتابخوانی را می اموزند. مسابقه ی کتابخوانی هم می گذارند تا بچه ها را تشویق به کتابخوانی کنند. خوب است پدر و مادرهای دو زبانه توجه بیشتری در این زمینه نشان داده و کتابهایی به زبان مادری را برای فرزند خود تهیه کرده و مشوق او در خواندن باشند. سعی کنید موضوعاتی که می تواند آنها را به خواندن علاقه مند کند پیدا کرده در اختیارشان بگذارید. و مشوقشان باشید تا انرا بخوانند. 
متاسفانه بچه هایی که در اینجا بزرگ می شوند از لحاظ «خواندن فارسی» ضعف دارند. در نتیجه قادر نیستند مطالبی را که در سطح سنی آنهاست به زبان فارسی یا مادری بخوانند. اگر هم بخوانند معنای بسیاری از کلمات را نمی فهمند، در نتیجه شوق خواندن به زبان مادری را از دست می دهند. 



 ما در خارج از کشور با تاسیس سایت زبان مادری که زیر حمایت دولت نروژ می باشد مبانی درسی مدرسه را به زبان مادری در اختیار دانش آموزان فارسی زبان قرار می دهیم. بدین ترتیب بچه ها هم به زبان فارسی می خوانند و هم مطالب درسی خود را یاد می گیرند. 
دقت کنید که این درس ها می تواند برای بچه های ایرانی در کل اروپا و امریکا مورد استفاده قرار بگیرد. چرا که مضمون درسی در این کشورها یکی ست. 
بنابر این بچه های خود را با سایت زبان مادری ما آشنا کرده در آنجا مطالب بیشتری را پیدا و در اختیارآنها قرار دهید. سعی کنید این کار را به صورت روشمند انجام دهید. بدین ترتیب به تولد یک فرهنگ جدید کمک می کنیم.
یکی از درس های جدیدی که در سایت قرار داده ایم درس زیر است. این درس برای بچه های کلاس هفتم دبستان است. 



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

«لوکه زاهیر» فروزان کردستان!

سبز باشید!

از ترجمه ی «جیگرت را بخورم» تا مارال!